Ders süresi mi, ders içeriği mi?
Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, geçtiğimiz günlerde ders sürelerinin kısaltılması ile ilgili açıklamalarda bulundu. 40 dakikalık ders süresinin uzun olduğunu savunan Bakan Yılmaz'a katılan eğitimciler olduğu kadar, farklı düşünenler de oldu.
Bakan Yılmaz'ın ders sürelerinin kısaltılmasına yönelik yaptığı eleştirilerin ardından eğitimciler ikiye bölündü. Bazı eğitimciler, ders sürelerinin çocukların yaş gruplarına göre ayarlanması gerektiğini savunurken, bazı eğitimciler ise ders sürelerinden ziyade ders içeriğinin zenginleştirilmesi gerektiğini savunuyor.

Ders süresinin değil, konu anlatımının önemli olduğunu vurgulayan bazı uzmanlar, eğer yeterli miktarda materyal kullanılırsa 40 dakikanın uzun bir zaman dilimi olmadığını ileri sürüyor. Konuya yaş grupları üzerinden yaklaşan bazı kesimler ise ilkokul çağından üniversite çağına kadar her öğrencinin farklı bir ders dinleme süresi olduğunu ve konsantrasyon süresinin en fazla 20 dakika olabileceğini iddia ediyor. Her iki tarafın da haklılık payının olduğu konuyla ilgili, Bakanlığın nasıl bir yol izleyeceği merak konusu.
Sevil Çaylak
Yorumlar
Yorum Gönder